Описание Човновий електродвигун Fisher 65
Підвісний човновий електромотор Fisher 65 призначений для установки на надувні, пластикові та алюмінієві човни, а також водні велосипеди з максимально допустимою повною масою до 1300 кг і довжиною судна не більше 6 метрів. Він використовується як основний рушій, так і допоміжний або тролінговий. Весь модельний ряд Фішерів вирізняється високою економічністю. Для виходу на воду достатньо зарядити акумулятор, що значно дешевше ніж використання бензинового палива. Він працює практично безшумно, що створює комфортні умови для риболовлі та відпочинку на воді, дозволяючи насолоджуватися природою та тишею.
Призначення
Фішер створений для різних цілей: тролінгової риболовлі, основного руху човна і маневрування в умовах звивистих річок або місць з великою кількістю перешкод. Він підходить для встановлення на човни з транцем висотою 381 або 508 мм, довжиною до 6 метрів та повною масою до 1300 кг.
Електромотор підходить для наступних типів суден:
- Надувні ПВХ-човни;
- Пластикові та алюмінієві човни з жорстким корпусом;
- Водні велосипеди.
Він стійкий до впливу корозії та розрахований на тривалу експлуатацію як у прісній, так і в солоній воді, що робить його універсальним та довговічним.
Переваги
Ця модель має низку значних переваг, які забезпечили їй популярність серед власників маломірних судів. По-перше, це порівняно низька вартість при високій якості виготовлення. У виробництві застосовуються міцні та довговічні матеріали — литий алюміній, ударостійкий ABS-пластик, композитне скловолокно, посилений нейлон та інші сучасні матеріали, що гарантують надійність та стійкість пристрою до механічних пошкоджень та впливу навколишнього середовища.
Управління максимально зручне завдяки телескопічному румпелю, який дозволяє легко регулювати напрямок руху та перемикати передачі, а також завдяки компактній вазі пристрою. Мотор має функцію реверсу, що значно полегшує маневрування на воді.
Особливу увагу приділено екологічності – він працює безшумно і не виділяє шкідливих викидів в атмосферу, що сприяє збереженню чистого повітря та природної акустики навколишнього середовища. Вбудований індикатор заряду акумулятора дозволяє контролювати заряд батареї без використання додаткових приладів.
З погляду економії, він також перевершує бензинові двигуни. Для роботи на максимальній потужності потрібно приблизно 3 кВт*год електроенергії, що забезпечує більше двох годин безперервного руху та суттєво знижує експлуатаційні витрати.
Щіточний електродвигун Фішер, поміщений у корпус з корозійностійкого литого алюмінію, забезпечує надійність, простоту конструкції та порівняно низьку вартість. Гребний гвинт закріплений безпосередньо на валу без проміжних деталей – редуктора чи додаткових підшипників. Така конструкція знижує ймовірність поломок та спрощує обслуговування.
Корпус алюмінієвого двигуна ефективно відводить тепло, що запобігає перегріву навіть за тривалої роботи на максимальній потужності.
Конструкція головного блоку
Керуюча електроніка розміщена в головному блоці, захищеному міцним пластиковим корпусом, стійким до ультрафіолету, вібрацій та впливу вологи. Матеріал корпусу не втрачає міцності з часом, не тріскається та зберігає естетичний зовнішній вигляд завдяки глянсовій чорній поверхні та обтічній формі.
Румпель та управління
Телескопічний румпель виготовлений з удароміцного ABS-пластику та висувається на 12 см для комфортного керування. Його довжина варіюється від 18 до 30 см. Поворот румпеля вправо-вліво змінює напрямок руху човна, а обертання навколо своєї осі перемикає передачі - п'ять швидкостей вперед і три назад, з положенням "Нуль" для зупинки двигуна.
Перемикання передач супроводжується чітким клацанням, яке дозволяє контролювати перемикання не тільки візуально, а й на слух.
Стійка та регулювання положення
Стійка - це трубка із міцного, але легкого композитного склопластику, всередині якої проходять дроти живлення двигуна. Матеріал стійки витримує як статичні, і динамічні навантаження під час руху човна.
За допомогою хомута на стійці можна змінювати положення гребного гвинта - піднімати його для проходження мілководдя або опускати для роботи у звичайному режимі. Регулювання здійснюється за допомогою гвинта-баранчика, який фіксує стійку в потрібному положенні.
Блок кріплення до човна
Кріплення до човна здійснюється за допомогою двох транцевих струбцин із посиленими нейлоновими рамами та сталевими гвинтами із зручними ручками-баранчиками. При установці необхідно закріпити струбцини на транці та щільно затягнути гвинти.
Важливо правильно встановити агрегат по центру транця, щоб уникнути усунення судна убік під час руху, що ускладнить керування.
Між струбцинами знаходиться механізм фіксації стійки, який дозволяє фіксувати електромотор Fisher 65 у вертикальному, горизонтальному і восьми проміжних положеннях з кроком 10°. Це забезпечує можливість підняття з води для очищення гвинта від водоростей або встановлення в мілководний режим.
Особливості експлуатації та рекомендації
Конструкція проста та надійна, монтаж та обслуговування не викликають складнощів, проте є важливі моменти, які слід враховувати:
- Не рекомендується підключати човновий мотор до звичайних автомобільних акумуляторів, щоб уникнути ризику витікання кислоти.
- Тяговий акумулятор ємністю 150 А·год важить близько 44 кг, що вимагає уважного планування завантаження човна та зручності транспортування.
- Глибокий розряд акумулятора суворо заборонено, що значно скорочує термін його служби.
- Частота обертання гвинта не дозволяє вивести човен на гліссування, рух завжди відбувається у режимі водовипромінювання.
Технічні характеристики
Фішер 65 працює від тягового акумулятора типу AGM або гелевого з напругою 12 і ємністю 150 А·ч. На п'ятій швидкості показники такі:
- Сила струму - 67 А;
- Потужність - 804 Вт;
- Швидкість обертання гвинта - 1250 об/хв;
- Тягове зусилля - 65 lbs (приблизно 30 кг).
Висота складає 123 см, а вага всього 9 кг, що дозволяє зручно переносити його вручну або перевозити у багажнику автомобіля. Довжина кабелю для підключення до акумулятора – 1,25 метра.
Гребний гвинт
Двигун комплектується гребним гвинтом діаметром 10,25 дюймів з міцного пластику. Монтаж гвинта здійснюється за допомогою шпонки, шайби та гайки, які входять до комплекту постачання. У комплект також входить ключ для зручності установки.
Пластиковий гвинт має подвійний захист: при легких зіткненнях він амортизує удар, знижуючи навантаження на вал, а при сильних ударах лопаті ламаються першими, оберігаючи двигун від серйозних пошкоджень. Заміна гвинта обходиться дешевше за ремонт двигуна.
Індикатор заряду акумулятора
Акумулятори типу AGM та гелеві дуже чутливі до глибокого розряду, що скорочує термін служби батареї. Щоб уникнути пошкоджень, на верхній панелі головного блоку встановлений індикатор заряду з підсвічуванням.
Зелені світлодіоди показують нормальний рівень заряду електродвигуна, а червоні сигналізують про критичне падіння напруги. Якщо останній зелений світлодіод гасне, подальша експлуатація без заряджання акумулятора неможлива.
Комплектація
Мотор поставляється у міцній картонній коробці з пінопластовими вставками для захисту від ударів та зміщення під час транспортування. Також у наборі йде гребний гвинт з комплектом для монтажу (гайковий ключ, гайка, шайба, шпонка) та інструкція з експлуатації.