Описание Човновий електродвигун Fisher 46
Човновий електромотор Fisher 46 призначений для встановлення на надувних човнах з транцем висотою 381 мм та 508 мм, а також на пластикових та алюмінієвих суднах. Він може використовуватись як основний двигун, допоміжний маневровий або тролінговий. Він розрахований на човни завдовжки до 4,5 метра з повною масою до 1000 кілограмів. Завдяки своїй економічністі, стабільній підтримці швидкості та безшумній роботі він відмінно підходить для риболовлі, полювання та відпочинку на воді, забезпечуючи комфортне та екологічне плавання без шкідливих викидів та шуму.
Переваги моделі
Фішер 46 має безліч переваг. Насамперед це доступна ціна при високій якості виготовлення. Для виробництва використовуються міцні та стійкі до корозії матеріали: ударостійкий ABS-пластик, литий алюміній, легкий та надійний склопластик, а також нейлон. Така конструкція забезпечує довговічність та надійність. Експлуатація мінімально затратна — все, що потрібно для роботи, це повністю заряджений тяговий акумулятор, що виключає необхідність бензину, моторного або трансмісійного масла і дозволяє уникнути складнощів з консервацією двигуна на зимовий період. Управління зручне завдяки телескопічному румпелю з регульованою довжиною, що забезпечує комфортне керування човном. Крім того, він екологічний – відсутність вихлопних газів та шуму створює сприятливу атмосферу для відпочинку. Невелика вага полегшує перенесення та монтаж пристрою. Для контролю стану акумулятора передбачено світлодіодний індикатор заряду, що дозволяє відстежувати напругу тягової батареї в реальному часі.
Електродвигун із графітовими щітками захищений від корозії та попадання води. Під час роботи він знаходиться під водою, що забезпечує ефективне охолодження потоком води, що набігає, і запобігає перегріву при тривалій експлуатації на високих швидкостях. Така конструкція дозволяє встановити гребний гвинт безпосередньо на вал без додаткових передач та підшипників, значно знижуючи ризик механічних поломок.
Рекомендації щодо експлуатації
Для підключення категорично не рекомендується використовувати звичайні автомобільні кислотні акумулятори. Слід застосовувати тільки тягові гелеві або AGM акумулятори, які не тільки мають необхідні характеристики, але і можуть працювати в похилому положенні, що зручно при експлуатації на човні. Місткість акумулятора повинна бути не нижчою за рекомендовану — 120 ампер-годин, тому що при меншій ємності швидкість розряду збільшується, що скорочує час роботи мотора і знижує ресурс батареї. Важливо уникати глибокого розряду батареї: напруга не повинна опускатися нижче 10,5 вольт, інакше відбуваються незворотні зміни, які значно зменшують кількість циклів заряду-розряду та термін служби акумулятора. Вага рекомендованого акумулятора близько 35 кілограмів, що необхідно враховувати під час планування завантаження човна та транспортування. Також слід повністю заряджати акумулятор після кожного виходу на воду, особливо перед початком сезону з огляду на факт саморозряду. Електромотор Fisher 46 не призначений для виведення човна на глісер - він розрахований на рух у режимі води.
Конструкція та матеріали
Головний блок виконаний з ABS-пластику, стійкого до впливу ультрафіолетового випромінювання та захищає електроніку від попадання вологи та пилу. Пластик зберігає свої властивості з часом, не тріскається та не вицвітає. Естетичний зовнішній вигляд корпусу доповнює обтічна форма та насичений чорний колір. Румпель служить для управління напрямом руху човна та перемикання швидкостей. Він оснащений гумовою накладкою з рифленою поверхнею, що запобігає ковзанню в руках за вологої погоди. Довжина румпеля регулюється в межах від 18 до 30 сантиметрів, що дозволяє вибрати зручне положення для роботи.
Стійка виготовлена з міцного та легкого склопластику, усередині якого проходять силові дроти двигуна. Цей матеріал захищає стійку від пошкоджень під час зіткнень з донними перешкодами, затонулими гілками та іншими об'єктами. Для регулювання глибини занурення гвинта досить послабити гвинт муфти, зрушити стійку в потрібне положення і затягнути кріплення назад.
Кріплення та регулювання
Електродвигун Фішер фіксується на транці човна за допомогою спеціального блоку кріплення, що включає дві струбцини з посиленими нейлоновими рамами та затискними металевими гвинтами. Це забезпечує надійне та рівномірне притискне зусилля. Встановлення та зняття не вимагають застосування інструментів та виконується вручну за лічені хвилини. Механізм зміни нахилу стійки дозволяє встановлювати його в одному з десяти положень з кроком в 10 градусів - від піднятого горизонтального положення до вертикального опущеного. Це зручно при русі по мілководді і при обслуговуванні гвинта. Фіксація положення супроводжується характерним клацанням. Для регулювання зусилля повороту на блоці кріплення є гвинт, який можна підтягнути або послабити, що полегшує тривалий рух прямо або маневрування.
Технічні характеристики
Мотор оснащений вісьмома передачами: п'ятьма передніми та трьома задніми, що забезпечує плавне та точне регулювання швидкості човна у широкому діапазоні. Максимальна тяга складає 46 фунтів або близько 21 кілограма, потужність - 480 Вт, споживаний струм - 40 ампер, а швидкість обертання двигуна досягає 1300 оборотів за хвилину. Агрегат живиться від 12-вольтового тягового акумулятора типу гелевого або AGM з рекомендованою ємністю не менше 120 ампер-годин. Кабель підключення акумулятора має довжину 1,25 метра.
Енергії, запасеної в акумуляторі ємністю 120 А·год, достатньо для роботи на максимальній швидкості близько трьох годин, що дозволяє подолати приблизно 24 кілометри по спокійній воді без вітру. Маса самого агрегату всього 7,8 кілограма, а його розміри становлять 92 сантиметри за висотою стійки та 123 сантиметри — повна висота із встановленим румпелем.
Гребні гвинти
У комплекті з човновим мотором йдуть два гребні гвинти з удароміцного пластику: трилопатевий діаметром 8,6 дюймів і дволопатевий діаметром 10,25 дюймів. Дволопатевий гвинт відрізняється вищим ККД, що підвищує ефективність витрати енергії акумулятора, проте він відчуває велике навантаження на лопаті при тій же швидкості, ніж трилопатевий. Пластик лопатей має оптимальний баланс міцності і гнучкості: при невеликих ударах лопаті злегка гнуться, а при сильних - ламаються або лопаті, або шпонка, що запобігає пошкодженню двигуна. Для заміни гвинта або шпонки не потрібний складний інструмент - у комплекті йдуть всі необхідні елементи для монтажу, включаючи гайку, шайбу, шпонку та гайковий ключ.
Установка гвинта виконується просто: в отвір вала вставляється шпонка, потім гвинт надягається так, щоб шпонка увійшла в паз на корпусі гвинта, після чого шайба кріпиться і закручується гайка за допомогою ключа.
Індикатор заряду акумулятора
На верхній панелі корпусу електродвигуна для човна розташований світлодіодний індикатор заряду акумулятора. Він відображає рівень напруги в інтуїтивно зрозумілому вигляді та оснащений підсвічуванням, завдяки якому можна контролювати стан батареї навіть у повній темряві. Індикатор розділений на дві зони: зелену - безпечного заряду, червону - низького рівня напруги. Це дозволяє вчасно виявити необхідність заряджання акумулятора і уникнути глибокого розряду, який скорочує термін служби батареї і може призвести до її виходу з ладу.
Комплектація
У комплект поставки входить сам електромотор, два гребних гвинти (дволопатевий і трилопатевий), два монтажні комплекти для встановлення гвинтів (що включають гайку, шайбу, шпонку і гайковий ключ), а також інструкція з експлуатації та упаковка з міцного картону.